„Kako komunicirati savremenu nauku?“ je trodnevni interdisciplinarni kurs koji za cilj ima da razne oblike otvorene komunikacije stavi u kontekst današnje nauke i njenog značaja za društvo. Reč je o prvom specijalizovanom kursu ovog tipa, namenjenom studentima master i doktorskih studija svih oblasti, kao i mladim istraživačima u Srbiji.

Osnovni cilj kursa je da kroz zajedničku analizu praktičnih primera iz svetske naučne prakse učesnicima približi važnost efikasne komunikacije nauke u različitim domenima, kao i njene glavne alate. Neke od tema kojima se kurs bavi su:

Kako planiramo i realizujemo istraživačku ideju? Kako sarađujemo u procesu istraživanja? Na koji način komuniciramo naučne informacije različitoj publici? Odnos nauke i medija. Korišćenje komunikacije nauke u cilju društvenog razvoja.

Foto: Marko Risović

Vreme održavanja: 15.12.2022 – 17.12.2022.

Mesto: Naučni klub Centra za promociju nauke, Kralja Petra 46, Beograd. Vidi adresu na Google Maps

Način prijavljivanja: Prijavu za učešće možete popuniti OVDE. Rok za prijave je otvoren do 2. decembra, u 17 časova, a odabrani polaznici će biti kontaktirani putem mejla. Broj učesnika je ograničen na 25. Kurs je besplatan za sve učesnike.

Autor kursa i predavač je dr Darko Donevski, doktor astrofizike i naučni komunikator. U svakodnevnim diskusijama učestvovaće i gosti iz različitih oblasti: dr Elena Milani (stručna saradnica na Evropskom institutu za naučnu komunikaciju u Oldenburgu), dr Vladimir Lukić (fizičar i predavač na Stivens institutu za tehnologiju u Nju Džersiju), dr Natali Starki (spisateljica i naučna komunikatorka, producentkinja programa u Kraljevskom hemijskom društvu u Londonu) i Ivan Umeljić (urednik časopisa Elementi, Centar za promociju nauke).

Radionicu organizuje Centar za promociju nauke u prostorijama Naučnog kluba (Kralja Petra 46, Beograd), od 15. do 17. decembra.

Polaznici kursa 2021. godine, foto: Marko Risović

O autoru i realizatoru kursa

Dr Darko Donevski je astrofizičar, pisac i naučni komunikator. Doktorirao je astrofiziku i kosmologiju na Univerzitetu Eks-Marsej u Francuskoj, a glavna oblast njegovih istraživanja je evolucija dalekih galaksija. Trenutno predvodi veliki evropski projekat „Prašina u ranom svemiru“ na institutima za astrofiziku u Trstu i Varšavi. Član je tima koji je nedavno otkrio najudaljenije jato galaksija u kosmosu. Pored istraživanja, dugi niz godina se bavi različitim oblicima naučne komunikacije. Objavio je mnogobrojne popularne naučne članke, a aktivno promoviše savremenu nauku široj javnosti u Srbiji kroz autorske eseje u časopisu Elementi. Osnivač je prvog kursa iz moderne naučne komunikacije za doktorande i doktorantkinje svih profila.

Kontakt: darkdonevski@gmail.com

O gostima

Dr Elena Milani je naučnica koja se bavi vizuelnim predstavljanjem nauke u medijima. Doktorirala je na Univerzitetu u Bristolu (UK), a trenutno je angažovana kao stručna saradnica na Evropskom institutu za naučnu komunikaciju u Oldenburgu, Nemačka.

Dr Vladimir Lukić je predavač na Stivens institutu za tehnologiju u Nju Džersiju. Fizičar po struci, doktorirao je na Univerzitetu Ilinois, a godinama pasionirano prenosi znanje iz prirodnih nauka akademcima u SAD.

Dr Natali Starki je spisateljica i naučna komunikatorka, producentkinja programa u Kraljevskom hemijskom društvu u Londonu. Uređivala je nekoliko epizoda Star Talk podkasta sa Nilom de Gras Tajsonom, a saradnica je naučnih programa na Bi-Bi-Siju i časopisa New Scientist.

Ivan Umeljić je urednik časopisa Elementi, koji izdaje Centar za promociju nauke. Rukovodilac je Sektora za izdavaštvo i medijsku produkciju.

Program kursa

Četvrtak, 15. decembar

10:15-10:45 Dolazak

10:45-11:15 Najava

11:15-12:10 Globalni značaj naučne komunikacije: Zašto i kako komuniciramo modernu nauku?

12:15-13:00 Primeri i diskusija

13:00-14:00 Pauza za ručak

14:10-15:45 Komunikacija u velikim međunarodnim kolaboracijama: Od plana do otkrića… i šta dalje?

16:00-17:00 Vizuelna analiza vakcinacijskih kampanja na socijalnim mrežama (gošća: dr Elena Milani, UZE Bristol)

Petak, 16. decembar

11:00-12:30 Komuniciranje nauke ka javnosti I: Odnos nauke i društva – kako pričati o nauci segmentiranoj publici?

12:30-13:00 Diskusija