Нови, девети број часописа Елементи, за лето 2017, ускоро стиже у продају! Публици ће бити представљен на промоцији у уторак, 25. јула, у Научном клубу Београд

Можда то нисте још приметили, али последњих година живимо у промењеном свету. Генетички инжењеринг и манипулације, некада теме научнофантастичних филмова и појединих пионирских истраживања, постале су део мејнстрим индустрије. Конгломерати вредни милијарде долара се сукобљавају око генетских патената на судовима широм света, државе се такмиче у модификовању људске ДНК, а истраживачи покушавају да успоре незадрживо, покрећући важна етичка питања.

Кривац за све то је CRISPR, некада опскурни имуни систем бактерија који је 2012. године претворен у једноставну и јефтину алатку за трајно мењање ДНК свих живих организама.

То је једна од тема нових, деветих Елемената. У богато опремљеном темату, осмишљеном као детективска прича, а под насловом „Иза генетичког зида“, нови Елементи откривају историју открића невероватних могућности CRISPR технологије, од фабрика соли на југу Шпаније, преко залеђених бактерија куге у француским војним лабораторијама, до болница у Кини у којима се данас ова технологија примењује у пробним лечењима терминалног рака.

Поред темата, нови Елементи доносе низ узбудљивих прича о савременом добу, од судбине истраживача који из тржишних или безбедносних разлога раде под велом тајне, до саслушања специјалне америчке лабораторије за безбедносна истраживања. Откривају где се све налазе прве штампане копије Гутенбергове Библије, трагају за људима за које се тврди да су заправо написали Шекспирова дела, и питају се колико Фејсбук зна о вама и вашим навикама на основу наизглед безазлених ствари као што је лајк.

Промоција нових Елемената одржава се у уторак, 25. јула у 19 часова, у просторијама Научног клуба Београд, на адреси Краља Петра 46. О темама, изазовима и новинама новог броја говоре уредници часописа. Специјални гост промоције је Марија Николић, ауторка многобројних репортажа из Африке и Блиског истока за Елементе.