Na tribini Centra za promociju nauke 7. marta najpoznatiji srpski promoteri nauke pred brojnom publikom govorili o udarima nebeskih tela

Posle više zanimljivih astronomskih događaja tokom februara i marta, Centar za promociju nauke je 7. marta, u 19 časova, organizovao tribinu „Čekajući kometu“ u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra u Beogradu.

Učesnici tribine CPN su bili astrofizičar Milan M. Ćirković iz Astronomske opservatorije u Beogradu, slobodni konstruktor Voja Antonić, astronom Igor Smolić iz Instituta za fiziku u Beogradu, Nikola Božić iz Istraživačke stanice „Petnica“, Sebastian Adanko iz Društva ljubitelja fantastike „Lazar Komarčić” i Dragana Grbić iz Instituta za književnost i umetnost. Tribinu je moderisao Slobodan Bubnjević iz Centra za promociju nauke.

Reč je o još jednom događaju iz serije Tribina četvrtkom CPN, ali je on okupio najviše posetilaca do sada. Nakon što su je najavili brojni beogradski mediji, tribina je izazvala veliko interesovanje raznolike publike, koja je puna dva sata u prepunoj sali Studentskog kulturnog centra netremice slušala najpoznatije beogradske astronome i promotere nauke.

Centralna tema tribine bio je prolazak komete C/2011 L4koja je ovih dana u našim krajevima vidljiva golim okom. Uz to, učesnici tribine su se osvrnuli na pojavu meteora nad Rusijom od 15. februara, kao i prolazak asteroida DA14 istog tog dana.

Na tribini se razgovaralo i o potencijalnoj opasnosti od udara nebeskih tela, o mogućnosti zaštite naše planete i drugim temama u vezi sa svemirom. Bilo je reči i o tome na koji se način ove nebeske pojave pominju u popularnoj naučno-fantastičnoj literaturi, stripu, filmu, ali i u starim hronikama i drevnim rukopisima. Posebna pažnja je posvećena raznim naučnim zabludama, sujeverju i strahovima koji se vezuju za komete i mala nebeska tela.

KOMETA C/2011 L4

Prethodnih nedelja bili smo svedoci nekoliko astronomskih događaja koji su privukli pažnju, ali i izazvali mnogo nedoumica, tako da ih je potrebno detaljnije predstaviti. Poslednji od njih je prolazak komete koju su astronomi nazvali C/2011 L4 (PANSTARRS). Ona će proći najbliže Zemlji 5. marta, ali i tad će biti udaljenija od rastojanja između Sunca i Zemlje. Procenjeno je da će kometa dostići sjaj dovoljan za vidljivost golim okom, a biće najbliža Suncu 10. marta, posle prolaska kroz perihel (najmanju udaljenost od Sunca).