Циљ сваке друштвене мреже је да пронађе садржај који занима одређеног корисника чиме ће га привући да што чешће користи ту друштвену мрежу
Јутјуб вам предлаже који следећи видео-клип да погледате, Дизер коју песму да слушате, ИМДБ у ком бисте филму могли да уживате, а Фејсбук приказује нове постове ваших пријатеља, и у највећем броју случајева они погоде шта ће вас заиста занимати. Осим тога, у данашње време, при рекламирању производа важно је приказати их на друштвеним мрежама и то управо оним људима који би могли бити заинтересовани за њих. Иза свега овога стоје алгоритми који се машинским учењем адаптирају на нове ситуације и доносе све прецизније и примамљивије понуде.
За лаике је јако тешко да дођу до података како заиста изгледају огољени овакви алгоритми, али и стручњацима је тешко да их прате јер се непрестано усавршавају и развијају нови, а притом се за највећи број операција користи комбинација више алгоритама. Циљ сваке друштвене мреже је да пронађе садржај који занима одређеног корисника чиме ће га привући да што чешће користи ту друштвену мрежу, а већи број активних корисника донеће и веће могућности за плаћено рекламирање.
Тако, на пример, на Фејсбуку имате опцију да означите у ком граду живите, и тиме не само да ћете добити предлоге да за пријатеље додате људе из истог града, већ ћете добијати и рекламе за које су се највише заинтересовали људи из истог града. Уколико сваког од корисника видимо као чвор у мрежи, везе међу њима су јаче ако имају заједничке познанике, па је тако већа вероватноћа да се познају двоје пријатеља једне особе него двоје насумично изабраних људи. У оваквим групама постоји и низ заједничких интересовања, па је унутар групе знатно једноставније циљано рекламирати одређени производ.
При рекламирању преко друштвених мрежа треба, пре свега, имати у виду како, рецимо, функционише излиставање вести на Фејсбуку. Свакога дана ваши Фејсбук пријатељи или странице које пратите објаве на хиљаде различитих прича, али вам на почетној страни неће бити приказане све. Оне се рангирају на основу вашег претходног понашања, као и на основу ваше повезаности са другим корисницима, па ће вам се готово сигурно појавити текст који је поделило десет ваших пријатеља, али је мала вероватноћа да ћете видети линк који је поставила особа са којом никада не комуницирате.
Видљивост сваког поста, уопштено говорећи, зависи од неколико фактора: колико вам је занимљива особа која га поставља, како је пост прошао код других корисника, коју врсту постова преферирате (музику, видео, текст, слику) и колико је пост нов. Осим тога, на Фејсбуку вам се могу појавити и плаћени огласи, а с обзиром на то да је број огласа које ћете у току дана видети ограничен, програмери се труде да вам коришћењем великих података и алгоритама прикажу управо производ који бисте могли да купите или догађај који бисте волели да посетите.