Открића

Пронађена кост диносауруса тешка пола тоне

Истраживачи су на југозападу Француске открили пола тоне тешку бутну кост дивовског диносауруса, за кога се верује да је живео пре чак 140 милиона година

Фото: Pixabay

Француски палеонтолози су у градићу Онжак-Шарон на југозападу земље ископали два метра дугу и готово пола тоне тешку бутну кост диносауруса сауропода, који је насељавао мочварне крајеве пре око 140 милиона година.

Огромна кост је пронађена на месту које је иначе богато фосилима диносауруса у департману Шарант, који је, у време када су га диносауруси насељавали, био мочваран.

Кост је пронађена у дебелом слоју глине почетком прошле недеље, и научници верују да она припада сауроподу – биљоједу са дугачким вратом и репом који је био нашироко распрострањена врста у касном периоду јуре.

Поред бутне, пронађена је и велика карлична кост.

„Ово је огромно откриће. Одушевљен сам стањем очуваности те кости“, рекао је Роно Алан, палеонтолог из Националног природњачког музеја у Паризу.

„Ове животиње су вероватно биле тешке око 40-50 тона“, додао је.

Алан је француском листу Le Parisien рекао и да је стање у коме је кост откривена изузетно добро: „Можемо да видимо уметке за мишиће, тетиве и ожиљке. Ово је врло ретко за велике животиње.“

Онжак Шарон је, иначе, јединствено археолошко налазиште у Европи: палеонтолози су од 2010, када су почела ископавања, пронашли око 7500 костију 45 различитих врста диносауруса.

.

ОТКРИЋА

Свакога дана се у свету објави више хиљада нових открића. Која од њих су заиста битна? Која мењају научну парадигму? И како разумети шта се заправо дешава на научним фронтовима?

Истражите текстове из рубрике ОТКРИЋА.