На данашњи дан 1546. године рођен је Тихо Брахе

фото: Wikimedia

Текст: Н. Килибарда

Називају га једним од контроверзних и најекцентричнијих астронома иако је био Галилејев савременик. Научник са врло занимљивим и мистериозним животом — и још мистериознијом смрћу — Тихо Брахе, био је дански астроном рођен на данашњи дан, један од очева модерне астрономије.

Од помрачења сунца 1560. године, Брахе постаје доживотно заљубљен у астрономију. Дању студент права, ноћу истраживач ноћног неба који започиње свој узбудљиви животни позив Птоломејевим Алмагестом, тада једино доступном књигом о астрономији. 1572. године, Брахе је уочио необичну појаву — Супернову звезде из сазвежђа Касиопеја. Пажљиво је посматрао ову нову звезду, сјајнију од Венере и доказао да “лежи” испод Месеца и припада реду фиксних звезда.

Заслужан је за израду великог броја инструмената за проучавање небеских тела, детаљне студије Соларног система и открића о тачном положају 777 звезда. Од најранијег доба, пратили су га чудни догађаји: киднаповање из породничног племићког дома у који се никада није вратио, губитак носа у борби због свађе око математике, живот са лосом и човеком малог раста за којег је веровао да има видовите способности и смрт око које се и вековима касније дискутује и тражи прави узрок.