На данашњи дан 1933. године рођен је физичар Стивен Вајнберг

Фото: brainpickings.com

Текст: Д. Благић

На данашњи дан 1933. године у Њујорку се родио Стивен Вајнберг, познати теоријски физичар. Дао је велики допринос разумевању јединства слабе и електромагнетне интеракције између елементарних честица, због чега је 1979. године заједно са Абдусом Саламом и Шелдоном Ли Глашоуом добио Нобелову награду за физику.

Слаба интеракција, уз електромагнетну, јаку и гравитациону силу, спада у четири фундаменталне интеракције које постоје између елементарних честица. Сматрало се да су слаба и електромагнетна сила одвојене, али је Вајнберг са колегама установио да су у одређеним околностима оне манифестације једне исте силе.

Ово откриће је важно за разумевање онога што се дешавало у првим тренуцима Великог праска и представља корак ка чувеној ”Теорији свега” која би требало да објасни јединство основних сила.