На данашњи дан пре 55 година лансиран је Сатурн I

Фото: Wikipedia

Текст: Ј. Николић

Рецензија: Д. Павловић

На данашњи дан 1961. године са Флориде је лансирана прва америчка ракета дизајнирана за пренос великог терета у ниску Земљину орбиту – Сатрун I. До Сатурна I Наса се ослањала на војне ракете. И овај пројекат је на самом почетку био повезан са војском, али је убрзо предат Наси. Ово је била прва мисија Аполо програма, а Сатурн I је прва ракета која је искоришћена искључиво за научне сврхе и истраживање свемира у миру.

Ова ракета са осам мотора била је прва у Сатурн програму, а касније су развијане нове. Њено успешно лансирање било је кључни корак ка слању људске посаде на Месец, а стручњаци су стрепели да ли ће ова џиновска ракета успети да полети и врати се без веће штете. Процењено је да су њене шансе да се успешно одвоји од Земљине површине око 75 одсто, док су шансе да успешно заврши путовање биле око 30 одсто. Међутим, читаво лансирање је прошло успешно, а Сатурн I је последњи пут лансиран у јулу 1965. године.