Иако делује као велики облак, овај траг чини велики број далеких звезда

Вечерас покушајте да се склоните далеко од светлосног загађења – аутомобилских фарова, уличног светла, зграда и неонских реклама. Уколико будете имали добре посматрачке услове, дуж неба видећете сјајну беличасту траку која пролази кроз сазвежђа Стрелца, Лабуда, Касиопеје и наставља у том правцу. Ово је такозвани Млечни пут, призор диска наше галаксије. Иако делује као велики свемирски облак, овај траг заправо чини велики број далеких звезда чији се сјај стапа у даљини. Још је 1610. године Галилеј уперио телескоп у правцу Млечног пута и разлучио да је реч о великом броју звезда.

Млечни пут, галаксија у којој се налази Сунце и ми заједно са њим, спирална је галаксија чији се пречник диска процењује на између 10 хиљада и 160 хиљада светлосних година. Дебљина Млечног пута није свуда једнакавећ је дебљи у централном делу који чини централни овал него на диску у ком се налазе спирални краци.

Млечни пут броји између 100 и 400 милијарди звезда. Центар галаксије гледано са Земље налази се у правцу сазвежђа Стрелац и садржи извор радио-таласа Sagittarius A* у ком научници претпостављају да се налази супермасивна црна рупа.