На данашњи дан 1967. године ланисран је  Biosat 2

Текст: В. Гломазић

Други од три вештачка сателита НАСА Биосателит програма, који је трајао од 1966. до 1969. године, лансиран је са центра Кејп Канаверал на Флориди седмог септембра пре тачно педесет година. Циљ мисије Biosat 2 био је утврђивање разлике у осетљивости организама изложених јонизујућем зрачењу на Земљи и у условима микрогравитације у ниској Земљиној орбити.

У овом програму за биолошка истраживања планирано је тринаест различитих експеримената у којима су коришћене различите врсте инсеката, јајашца жаба, многе биљке и микроорганизми. Услед тропских олуја и проблема у комуникацији са сателитом, ова мисија без људске посаде је обустављена након само 45 сати од лансирања. Капсула са живим организмима је одвојена од сателита и након уласка у атмосферу прихватила ју је друга НАСА летелица. Мисија је званично завршена у јануару 1968. године.