07. септембар 2016.

Бета Шкорпије

Вечерас не небу можете посматрати једну од звезди са заставе Бразила

Фото: Stellarium

Текст: Б. Клобучар

Рецензија: Д. Павловић

Вечерас између 20 часова и 21 час на југозападу можете посматрати Бету Шкорпије, звездани систем у глави Шкорпије. Он је јако интересантан астрономима аматерима јер кроз релативно слаб телескоп, увећања од 25 пута, можете видети да овај систем чине привидно две звезде. Међутим, научници који имају много прецизнију технологију, установили су да је свака од ових звезда заправо двојни систем.

Међутим, ни ту није крај јер по једна од ових звезда у оба бинарна система заправо је бинарна, што значи да систем за сада чини шест откривених јако блиских звезда.

Бета Шкоприје носи назив Acrab што на арапском језику значи шкорпија, мада је познат и назив Графијас за који се претпоставља да потиче из грчког језика и значи краба, због сличности штипаљки ове две животиње. Звезда се симболично налази на застави Бразила, представљајући регион Маранјао.