U tematu Žene u nauci, Radio Elementi u goste zovu naučnice sa zanimljivim istraživačkim karijerama. Cilj ovog temata je da se šira publika upozna sa naučnicama iz naše zemlje, njihovim radom i rezultatima u naučnim oblastima kojima se bave.

Ko su žene u nauci kod nas? Sa kakvim izazovima se suočavaju tokom svoje karijere? Šta bi savetovale devojkama koje tek odlučuju da krenu putem naučne karijere?

U utorak, 28. decembra, u 18 časova, na RadioAparatu, naša gošća je dr Aleksandra Jovanić, doktorka umetnosti i diplomirana programerka, koja je svoju STEM karijeru dopunila i usmerila jednim A (STEAM – Science, Technology, Engineering, Art, Math). Aleksandra je docent na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, čije uže polje interesovanja predstavlja tehnologija novih medija.

Prva u nizu aktivnosti projekta EkOtisak je anketa koja ispituje svakodnevne navike građana i procenjuje načine na koje se one reflektuju na ugljenični otisak, kao svojevrsni trag koji svako od nas ostavlja na planeti. Na koji način građani koriste aparate u domaćinstvu? Da li su štedljivi kada je reč o električnoj energiji? Da li razmišljaju o sastavu odeće koju nose?… O ovoj anketi i projektu EkOtisak u utorak govori dr Marija Cvetinović, arhitketkinja i saradnica u Odeljenju za međunarodnu saradnju Centra za promociju nauke.

Radio Elementi se emituju svakog poslednjeg utorka u mesecu, u 18 časova, na RadioAparatu, a sve dosadašnje emisije možete slušati na ovom linku.

Emisiju pripremaju i vode: Petar Laušević, Marjana Brkić, Ivana Smolović i Ljiljana Ilić.