Радионица ће се одржати у петак, 26. јула, од 16 до 19 часова у Дому културе Прокупље (Косте Војиновића 1, Прокупље).

Светлосно загађење није само проблем за астрономе; оно утиче на све нас и на природни свет око нас. На радионици ћете имати прилику да:

• Сазнате шта је светлосно загађење и како оно утиче на људско здравље, природу и квалитет нашег живота.
  • Научите како на једноставан начин можете проценити степен светлосног загадјења у вашој околини, посматрајући звезде.
  • Упознате се са практичним корацима које можемо предузети како бисмо смањили светлосно загађење у нашим домовима и заједницама.
  • Чујете од стручњака о значају очувања природно тамних подручја и како се ова подручја могу заштитити.
  • Упознате се са радом Астрономске опсерваторије у Београду и значајем Астрономске станице Видојевица.
  • Сазнате како астрономски туризам може да унапреди квалитет животне средине, док истовремено утиче позитивно на привреду руралних и слабо насељених предела.
  • Сазнате зашто је битно да на адекватан начин промовишемо и комуницирамо науку, као и да добијете увид у то какве резултате промоција науке доноси.

Радионицу ће водити доцент др Дајана Бјелајац са Природно-математичког факултета у Новом Саду, др Милан Стојановић из Астрономске опсерваторије у Београду и Алекса Васић из Центра за промоцију науке.

По завршетку радионице, учесници ће примити сертификат од Невладине организације Carpe Noctem и добиће прилику да постану део иницијативе која има за циљ да оснује Парк тамног неба „Видојевица“. Придруживањем овој иницијативи, грађани ће добити алате и едукативни материјал помоћу ког ће моћи да реализују своје идеје, усмерене ка подизању свести о проблематици светлосног загађења, као и популаризацији астрономског туризма!

Улаз је слободан за све заинтересоване грађане, али због ограниченог броја места, молимо вас да се пријавите ОВДЕ.

За више информација посетите сајт: https://sites.google.com/carpenoctem.rs/vidojevica/home