Na takmičenju je učestvovalo tri tima studenata i to sa Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Tehnološkog fakulteta u Leskovcu Univerziteta u Nišu i sa Akademije strukovnih studija u Beogradu. Pobedu je odnela ekipa Tehnološkog fakulteta Leskovac, a činili su je Kristina Barbulović, Andrija Dakić, Milica Stojković i Dmitrij Obvincev, svi studenti modula Prehrambene tehnologije i bezbednost hrane. Oni su predstavili svoj ekoinovativni proizvod „Fasolo – vegan namaz“ na bazi crvenog pasulja i tropa šargarepe sa dodatkom začinskog bilja. Pažljivo odabrani sastojci, izbalansirane nutritivne vrednosti, dizjan pakovanja koji se dopao žiriju i detaljno osmišljen biznis plan doprineli su da se njihov proizvod izdvoji u konkurenciji tri sjajna tima. Mentorsku podršku u izradi proizvoda studentima su pružile dr Ivana Karabegović, dr Bojana Danilović i dr Sandra Stamenković Stojanović, sa Katedre za prehrambene tehnologije i biotehnologije.

Foto: Marko Risović

Studente su na početku dana pozdravili predsednik UPTS-a prof. dr Viktor Nedović, direktor Fonda za inovacionu delatnost Ivan Rakonjac, v.d. direktora Centra za promociju nauke Danijela Vučićević, koordinatorka za startap programe Naučno-tehnološkog parka Beograd Nevena Janković, kao i prošlogodišnji pobednici – studenti Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu, koji su prošle godine bili drugoplasirani na evropskom takmičenju.

Foto: Marko Risović

Ove godine, pobednički tim će takođe predstavljati Srbiju na prestižnom evropskom takmičenju Ecotrophelia Europe, koje će se održati u Parizu, u okviru najvećeg svetskog sajma inovacija u prehrambenoj industriji SIAL 2024.

Foto: Marko Risović
Foto: Marko Risović

„Cela ideja je da podstaknemo mlade ljude, dok još uvek studiraju, da pretoče ono što se generiše u njihovim glavama u konkretan proizvod. Oni za taj proizvod pripremaju jednu čitavu tehničku dokumentaciju, dovrše ga do kraja, upakuju ga u finalnu ambalažu i na kraju sve to treba da prezentuju za 10 minuta, iznoseći glavne elemente onoga što su uradili i to više sa aspekta popularnog, da to bude dopadljivo onom ko sluša, nego sa neke naučne strane“, ističe dr Nedović i dodaje: „U tom smislu, UPTS svake godine sve više i više uspostavlja jedan sistem podrške studentima i struktuira ga. Oni studenti koji se prijave, prolaze određene vrste obuka i dobijaju neka nova saznanja, pogotovo u onom delu marketinga i biznisa koji im prilično nedostaje i koji još uvek nije tretiran na fakultetima u nekoj većoj meri. Reč je u načinu prezentovanja, u načinu iznošenja ideje u kratkom periodu“, izjavio je dr Nedović, predsednik Udruženja prehrambenih tehnologa Srbije i predsednik Organizacionog odbora nacionalnog takmičenja.

Foto: Marko Risović

Ove godine na takmičenju je učestvovalo tri tima, a jedna ekipa otkazala je učešće nekoliko dana pre događaja. Međutim, ni ove, baš kao ni proteklih 11 puta, nije nedostajalo kvaliteta i inovativnih ideja,

„U fokusu je sve više i više ono što je u fokusu i unutar Evrope, da se iznađe način ka nekoj, takoreći, alternativnoj hrani. Cilj je da se različitim putevima stigne do posebnih grupa potrošača i da se pronađe način da se od materijala koji je prehrambeni otpad, i koji bismo možda olako bacili u nekoj situaciji,  izvuče ono što je još uvek korisno i da se pretvori u jedan novi prehrabeni proizvod. Tako dobijamo proizvode sa dodatkom određenih komponenti koji sa zdravstvene strane imaju benefite za organizam. Ove godine smo videli jedan mlečni prozvod, jedan proizvod na bazi namaza, a imali smo  i nešto što je vrsta brašna, što može da se upotrebi u pekarskoj industriji“, zaključuje dr Nedović.

Foto: Marko Risović

Takmičenje se organizuje pod pokroviteljstvom Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, uz višegodišnju podršku Naučno-tehnološkog parka Beograd, Centra za promociju nauke, kao i uz trening i edukativnu podršku i partnerstvo sa organizacijom Helvetas i Dr. Oetker, kao i Case Study Club-om Fakulteta organizacionih nauka, kako bi se podstaklo preduzetništvo među studentima i pomogao plasman inovativnih proizvoda na domaćem i međunarodnom tržištu.

podeli