Posetioci će biti u prilici da dožive Beogradsku tvrđavu na drugačiji način: istraživaćemo prošlost, sadašnjost i budućnost, kroz igru, šetnju i dizajn! Čekamo vas kod Muzičkog paviljona, koji se u petak pretvara u Paviljon za naučna istraživanja, i krećemo na zamišljeno putovanje kroz dobro poznate staze naše tvrđave istražujući biljni i životinjski svet i geologiju.
Sa idejom da što više posetilaca uključimo u izazove sa kojima se naši istraživači i istraživačice susreću svakog dana, primenićemo inovativan koncept „građanske nauke“ (eng. citizen science), koji podrazumeva da vi, naši posetioci, zajedno sa istraživačima adresirate određeni problem kroz prikupljanje i analiziranje podataka, kao i interpretaciju samih rezultata. Nakon prikupljenih podataka, u našem paviljonu pravićemo mapu biodiverziteta Kalemegdana, a na osnovu dobijenih rezultata osmišljavati i akcije delovanja.
Kroz projekat sa našim saradnicima iz Srpskog geološkog društva saznaćemo koji se to kamen iz srednjovekovnog doba nalazi na Kalemegdanu, a koji je krečnjak deo spruda koji se pruža sa najlepše tačke Beogradske tvrđave? Takođe, projekat ima za cilj da usmeri i podstakne interesovanje devojčica od 13 do 18 godina za studije geonauka i srodnih inženjerskih disciplina.
U pauzama od naučne šetnje sa našim istraživačima, pripremili smo jednu poslasticu – igru „Ne ljuti se čoveče“, koja je razvijena u okviru Mejkers spejsa Centra za promociju nauke. Autor i dizajner igre je Bojan Dragutinović. Igra je inspirisana prostorom Beogradske tvrđave, te je odatle podloga za igru šestougaona i sadrži šest čuvenih kapija. Igra će vas podsetiti na igru koju poznajete iz detinjstva, ali je zapravo kompleksnija. Cilj je dovesti sve figurice sa početnog položaja do njihovih mesta na citadeli, krećući se poljima u smeru naznačenom strelicama na tabli.