Дечји научни камп је спреман за нове виртуелне сусрете! Као и претходних година, спремили смо научна дружења, учења, игре и идеје које ћемо делити са децом на нашем онлајн кампу, упркос ванредним условима који су нам изменили свакодневицу.

Сада већ традиционално, Центар за промоцију науке и Одељење за културу Амбасаде Мађарске, Колегијум Хунгарикум Београд, по трећи пут организују зимски Дечји научни камп – ДНК. Због помереног зимског школског распуста овогодишњи програм организовали смо сваког викенда у фебруару, а позивамо вас у истраживачку мисију под именом: Свемир! Пријаве за виртуелни зимски ДНК почињу 22. јануара, и трају до 29. јануара. Програм је бесплатан, али су пријаве обавезне и врше се искључиво онлајн, на овом линку (о детаљима пријаве сазнаћете у дну текста).

Ове године смо читав камп посветили свемиру јер су деца показала интересовање за управо ову тему. Покушаћемо да познати и непознати свемир испитамо из што више различитих углова. Свемир је једна од оних тема за коју деца имају огромно интересовање, сваки наш ДНК досад, ма коју тему обрађивао, некако увек макар делом завршавао је ван наше планете. Стога смо осмислили седам тема које ћемо проучавати заједно са децом и гостујућим научницима из читавог света, а то су: Познати и непознати свемир, Како се истражује свемир, Алати и методе посматрања небеских тела, Клима, метеорологија и свемир, Свемирске мисије, возила и машине које се користе у њима, Астробиологија и Насељавање Сунчевог система. Ипак, очекујемо да су ове теме само почетак, а да ће деца заједно са нама мењати, прилагођавати и откривати нова питања и хранити своју знатижељу.

Од претходне године много тога се променило и у школама и у промоцији науке. Услед пандемије која је скоро па зауставила читаву планету морали смо да се прилагођавамо на различите услове – из учионица и радионица преселили смо се у виртуелне просторе. Наш прошлогодишњи летњи виртуелни ДНК показао је да смо научили да радимо и да се чувамо у исто време, да будемо на даљини а опет блиски, да учимо и градимо знање са различитих платформи и растојања. Најмање исто то очекујемо и од овог кампа.

Како заправо изгледа дан на нашем виртуелном кампу?

Камп се одржава сваког викенда током фебруара (6. и 7, 13. и 14, 20. и 21, 27. и 28. фебруар). Ујутро се окупљамо на видео-позиву од 10.00 до 11.30, у току ког се загревамо, разгибавамо, уводимо у тему, упознамо научнике који се баве свемиром, разговарамо са њима. Након тога поново следи „размрдавање“, па разрађивање идеја за дечје пројекте са нашим научним демонстраторима.

Потом се од 11.30 комуникација са децом пресељава у Вајбер заједнице. Деца добијају дневне истраживачке задатке које сами истражују, праве, припремају, а наш тим је доступан на платформи до 20.00 сати када се организује квиз „Питања из црне рупе“. Циљ квиза је да се деца забаве, али и присете и уоквире открића која су тог дана сазнали. Оних ноћи које буду повољне за посматрање ноћног неба биће организовани и задаци за посматрање које деца самостално или са својим породицама испуњавају. Дакле, ослањамо се на игру и причање прича као главни метод за учење.

Последњи дан кампа је предвиђен за славље и приказивање свих резултата па ће бити организован као деведесетоминутна размена међу децом и нашим тимом на видео-позиву.

Како пријавити дете?

Своје дете можете пријавити искључиво путем овог линка.

Програм је у потпуности бесплатан за све учеснике, али су пријаве обавезне јер је број учесника ограничен на 500 деце. Програм је организован за децу основношколског узраста од 7 до 15 година.

Видимо се на виртуелном ДНК. Јер наука је супер!