Centar za promociju nauke u Noći istraživača, u petak, 28. septembra, u Naučnom klubu Beograd organizuje besplatnu šetnju kroz ulice Beograda kako su izgledale u prošlosti

Pod sloganom „Istražuj kroz noć, u znanju je moć“, Evropska noć istraživača  ove godine poziva sve posetioce u naučnu avanturu u više od dvadeset gradova širom Srbije. Centar za promociju nauke je jedan od partnera u ovom uzbudljivom događaju čiji su  svi sadržaji besplatni.

Evropska Noć istraživača, trinaesta po redu, ove godine održava se u petak, 28. septembra, od 17 časova do ponoći, u dvadeset sedam zemalja uključujući i Srbiju, a deo naučne zabave počeće već u ponedeljak, 24. septembra. U Bečeju, Kikindi, Šapcu, Smederevu, Ranovcu, Kragujevcu, Kruševcu, Knjaževcu, Užicu, Čačku, Nišu, Leskovcu i Novom Pazaru evropska noć istraživača traje čitave nedelje.

U Naučnom klubu Beograd Centra za promociju nauke, na adresi Kralja Petra 46, Beograđani će u samoj noći, u petak, 28. septembra, imati priliku da prošetaju ulicama svog grada kakve dosad nisu videli – zahvaljujući UV svetlu! Kroz alternativnu fotografsku tehniku cijanotipije otkriće građevine, spomenike, razne objekte, kuće i kafane koji su nekad oplemenjivali duh starog Beograda, a kojih danas nema na tim istim lokacijama.

Evropska Noć istraživača u Srbiji finansirana je iz programa „HORIZONT 2020“, koji predstavlja najveći program Evropske unije za istraživanje i inovacione delatnosti, a u okviru potprograma Marija Sklodovska-Kiri. Sva naučna dešavanja realizuju se kroz tri projekta, a Centar za promociju je partner na dva od njih.

Projekat  ReFocuS 2.0 (The Road to Friday of Science), čiji je koordinator Prirodno-matematički fakultet Niš, organizuje Noć istraživača u saradnji sa Institutom za biološka istraživanja „Siniša Stanković“, Centrom za promociju nauke i Zavodom za zaštitu spomenika kulture Kragujevac.

Projekat  ReConNeCt (Research, Connections, Networks and Culturekoordiniše Fakultet Tehničkih nauka u Novom Sadu, a partneri na projketu su Prirodno-matematički fakultet Novi Sad, Centar za promociju nauke, Kreativno edukativni centar, Udruženje naučnih komunikatora – Novi Sad, Visoka tehnička škola strukovnih studija Zrenjanin i Visoka tehnička škola strukovnih studija Subotica.

Projekat SCIMFONICOM 2018-19 (Science in Motion for Friday Night Commotion) koordiniše Institut za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo Univerziteta u Beogradu u saradnji sa Fakultetom za fizičku hemiju.

Sve informacije o sadržajima, lokacijama i satnici ovogodišnje Noći istraživača istražite na stranici: www.nocistrazivaca.rs