U subotu 27. oktobra u 16 časova, na Sajmu knjiga, na štandu CPN-a u hali 2a, biće predstavljen najnoviji 14. broj Elemenata, koji se odnedavno nalazi na kioscima širom Srbije.

Tema četrnaestog izdanja su teorije zavere, naširoko rasprostranjena verovanja koja zaposedaju ljudsku imaginaciju još od dalekih antičkih dana. Autorski tim Elemenata vas kroz naslovni tekst vodi na putovanje na kom ćete susresti neke od najpoznatijih teorija zavere: protokole sionskih mudraca, američko i sva druga osvajanja Meseca, i, verovatno najpopularniju – teoriju o Zemlji kao ravnoj ploči.

Kada smo kod Meseca, možete da pročitate i druge priče o satelitima, planetama i dalekim galaksijama: Mars na Zemlji, priču o poslednjem eksperimentu koji simulira život na Crvenoj planeti, kao i nešto više o evoluciji galaksija u tekstu Darka Donevskog – Ogrnute prašinom: najdalje galaksije u univerzumu.

Novi Elementi ponosno donose i priču o Ognjenu Rudoviću, istraživaču iz prestižnog američkog Medija laba Tehnološkog instituta u Masačusetsu, koji se, između ostalog, bavi primenom veštačke inteligencije u medicini. U intervjuu Elementima Rudović govori o svom radu na razvoju i usavršavanju robotskih asistivnih tehnologija sa ciljem da se unapredi terapija za decu sa autizmom. Mladi istraživač se osvrće i na učestalo uverenje šire javnosti da će razvoj nauke dovesti dotle da roboti „ukradu“ poslove ljudima, uz opasku da su takva mišljenja „iracionalna“ i „posledica neinformisanosti o ciljevima, a i trenutnim mogućnostima robotske tehnologije“.

U četrnaestom broju Elemenata ćete moći da pročitate i esej Eve Kamerer o pripitomljavanju polarnih lisica, nekada tajnom eksperimentu koji je pedesetih godina 20. veka u Novosibirsku započeo ruski genetičar Dmitrij Beljajev. Osim priče o tome kako je to Beljajev uspeo da od agresivne životinje dobije pitomog i umiljatog kućnog ljubimca, zavisnog od druženja sa čovekom, autorka nas vraća u vreme kada su se ruski genetičari suočavali sa brojim preprekama u svom radu, te su mnogi zauvek nestajali u čistkama koje su bile posledica naučne politike Trofima Lisenka.

Ovim i mnogim drugim temama iz najnovijeg izdanja Elemenata govoriće:

Ivana Nikolić, novinarka Elemenata

Anđela Mrđa, novinarka Elemenata