U petak, 27. novembra, u Evropskoj noći istraživača, pripremili smo nekoliko uzbudljivih susreta sa naukom: iz Mikrogalerije Centra za promociju nauke prenosimo kratku naučnu minijaturu, kasnije vas vodimo u šetnju Naukogradom, a zajedno odlazimo u budućnost uz igricu AI/VI

U ponedeljak, 23. novembra, u okviru Nedelje istraživača, započeli smo najveću naučnu proslavu u Evropi. Kroz četiri epizode video-serijala „Gde stanuje nauka“, koje su premijerno prikazane na Jutjub kanalu Noći istraživača, otkrivali smo sa glavnim junakom Andrejem nauku u svakodnevici njegovog doma, dok smo kroz video-serijal „Lutanje sa AI/VI“  još jednom pokrenuli neiscrpnu temu preispitivanja odnosa čoveka i veštačke inteligencije.

Naučni klub Centra za promociju nauke u 11. Evropskoj noći istraživača spremio je uzbudljive i korisne naučne programe kroz koje istražujemo u kojim se oblicima nauka nalazi svuda oko nas. Istraživaćemo uvrnuti virtuelni naučni grad – Naukograd, i odigrati kratku naučnu predstavu o nauci u svakodnevici.

NAUČNA MINIJATURA UŽIVO IZ MIKROGALERIJE

Naučna predstava je desetominutna pantomimska minijatura sa elementima slepstik komedije i bavi se odnosom čoveka i njegovog okruženja. Mikrogalerija Naučnog kluba u ovom slučaju postaje „mikro stan“, odnosno prototip svakodnevnog okruženja modernog čoveka. Usled nepovoljne epidemiološke situacije, pripremili smo uživo prenos na Fejsbuk profilu Noći istraživača, koji će se emitovati od 17 časova. Uključite se i uživo gledajte naučnu pantomimu!

Na prvi pogled, ovaj prostor izgleda kao da je sve skrojeno po meri onoga ko se u njemu nalazi i on funkcioniše i bez posebne pažnje. Međutim, kako se naš junak sve više i sve temeljnije upoznaje sa svojim okruženjem, tako se njegov pogled na svet menja – sve predmete koje je bezbroj puta dotakao sada vidi drugačije, materijali od kojih su ti predmeti napravljeni počinju da ga fasciniraju, a na kraju se upoznaje i sa skrivenim stanarima tih predmeta i prostora. Naš junak postaje istraživač, a vi, zajedno sa njim, otkrivate gde se sve može kriti nauka u stanu. Biće razigrano, zanimljivo i inspirativno!

NAUKOGRAD

Potom, od 19 do 21 čas, prošetajte sa nama Naukogradom – veselim i uzbudljivim gradom gde nauka ne samo da je svuda, nego je i deo kulture i arhitekture. Ovde su svi svesni nauke i koriste je kao valutu, mere u svakodnevici i slave je na svakom ćošku. Tokom noći istraživača prošetajte sa nama da zajedno otkrijemo šta sve Naukograđani znaju i kako izgleda njihov svet.

Čitav grad je postavljen na platformi Mozilla hubs i dostupan je svima, samo je potrebno da na ulasku u grad izaberete svoj avatar. Tamo će vas čekati naši naučni demonstratori koji vam mogu pomoći na svakom ćošku ovog naučnog gradića. I niste sami, jer prostor u realnom vremenu delite sa drugim posetiocima, sa kojima možete razgovarati i zajedno tumarati gradom.

Imaćete priliku da hodate ulicom Relativiteta, dok zvukovi dopiru sa svih strana. Grad će vam postavljati pitanja, park Mlečni put pozivaće na diskusiju, a Bulevar evolucije vam nudi mnoge odgovore. Pozovite prijatelje u ovu čudnovatu naučnu šetnju!

SA AI/VI IGRICOM U BUDUĆNOST

Ukoliko ste, pak, ljubitelj igrica, pripremili smo zanimljivu AI/VI igricu, sa kojom  ćete imati priliku da odlutate do budućnosti sa veštačkom inteligencijom. Istražujući naučni sadržaj i otvarajući nove oblasti, igrač ima priliku da šeta od jedne do druge lokacije u centru Beograda i sam određuje smer igre. Link za preuzimanje biće dostupan u petak na sajtu Noć istraživača.

Evropska noć istraživača u Srbiji finansirana je iz programa HORIZON 2020, koji predstavlja najveći program Evropske unije za istraživanje i inovacione delatnosti, a u okviru potprograma „Marija Sklodovska-Kiri“.

Sve informacije o sadržajima, lokacijama i satnici ovogodišnje Noći istraživača možete istražiti na sajtu.