U Centru

Matematika, ples, TikTok ili kako se uči telom?

Osmišljavanje sadržaja za TikTok tokom trajanja manifestacije M3 podstaklo nas je da razmislimo o naučnoj komunikaciji i načinu na koji se naučne ideje mogu predstaviti u ovom zabavnom i veoma kratkom formatu

Ovog maja manifestacija Maj mesec matematike, M3 2020, odvijala se u virtuelnom svetu brojnih platfomi, internet stranica i društvenih mreža. Zahvaljujući merama smanjenog kretanja u realnom svetu usled pandemije, istražili smo kretanje u virtuelnom svetu. Tako smo pronašli alate koji matematiku donose u privatne prostore, u druženje sa porodicom ili prijateljima, pa i u samostalno listanje vesti ili zabavnih klipova. 

Tema ovog M3 bili su upravo pokret i matematika pa je kroz pripremu plesnog performansa sa Stanicom – servisom za savremeni ples rođena ideja da pokrenemo i geometrijsko-plesni izazov na društvenoj mreži TikTok. Ovo je jedna od najbrže rastućih društvenih mreža današnjice, sedma je na listi najpreuzimanijih aplikacija u protekloj dekadi. Osmišljen kao platforma neprestane zabave na kojoj se kratki smešni klipovi plesa, pevanja ili razgovora brzo smenjuju (najčešće od 15 do 60 sekundi), TikTok je kao savršena mašina za privlačenje pažnje. Kao i obično, ovakve novotarije prvo otkriju najmlađi, pa je tako i TikTok postao deo dečjeg sveta veoma brzo. Deca su svakako naša glavna publika pa je sasvim prirodno bilo da Centar za promociju nauke počne da pleše, peva, smeje se i stvara nauku na TikToku. 

Osmišljavanje sadržaja za TikTok podstaklo nas je da razmislimo o naučnoj komunikaciji, našoj publici i načinu na koji se naučne ideje mogu predstaviti u ovom zabavnom i veoma kratkom formatu. To je svakako bilo veoma teško, ali i veoma podsticajno. Razmišljali smo šta je to suština naučne komunikacije i kako spojiti popularnu kulturu sa naučnim pojmovima.

#tačkapravaravanchallenge osmislili smo sa nastavnicom matematike Natalijom Budinski. Izazov su započeli sjajni plesači iz Stanice – servisa za savremeni ples, sa svojim tumačenjima ovih osnovnih geometrijskih pojmova. Šta određuje pravu, šta određuje ravan, kako se to može prikazati sopstvenim telom i uz koju muziku? Kakvu atmosferu geometrija unosi i kako da svoje razumevanje prikažemo drugima, bila su pitanja na koja su oni uspešno odgovorili. Ubrzo su se deca i njihove porodice uključili i delili sa nama svoje snimke. 

Ovim izazovom pozivamo sve da uz muziku i pokrete koje sami osmisle tumače osnovne geometrijske pojmove tačku, pravu i ravan, ali mogu i da snimaju duete i usaglašavaju koreografije sa postojećim. Na ovoj mreži mnogo je imitiranja postojećih sadržaja pa želimo da pomalo izazovemo uobičajeno ponašanje na TikToku kao i uobičajen pristup matematici. Želimo i da podstaknemo učenje sopstvenim telom, učenje koje ne mora da  se verbalizuje niti u potpunosti kognitivno razume, neka to bude učenje koje osećamo i koje nas čini srećnim. Šta više poželeti od učenja matematike?

U toku maja razvijeno je 26 koreografija plesa koji prikazuju tačku, pravu i ravan, a oni su pregledani više od 1500 puta. Nastavljamo da plešemo i tokom leta, izazov će trajati do kraja septembra, a svakog meseca nagradićemo snimke koji su imali najviše „sviđanja“. Vidimo se na TikToku!

 

   

 

Istražite druge tekstove:


Grb Republike Srbije
ecsite nsta eusea astc

CPN
Ulica kralja Petra 46
11000 Beograd
Republika Srbija
+381 11 24 00 260
centar@cpn.rs