Nastavljajući svoje putovanje po Srbiji, Elementi gostuju u Subotici, u Naučnom kamionu

U četvrtak, 29. septembra, Elementi gostuju u Subotici. Predstavljanje petog broja časopisa počinje u 17 sati i 30 minuta u Naučnom kamionu, koji je u poseti Subotici od 26. do 29. septembra, nakon što je tokom leta, kao najava Noći istraživača, gostovao u Beogradu, Senti i Ćupriji.

Tematom „Krvava istorija roda Homo“, peti broj Elemenata se okreće našoj praistoriji, i postavlja pitanje: zašto smo jedini pripadnici roda Homo? Zašto su sve druge vrste ovog roda izumrle, od kojih su mnoge, po poslednjim naučnim saznanjima, nestale pre samo sto hiljada godina, i manje?

Pored naših izumrlih rođaka, novi Elementi se bave nizom drugih zanimljivih tema: od matematike iza Borhesove Vavilonske biblioteke, preko svakodnevice iz ugla verovatnoće, do planete šećera i astronomije Edgara Alana Poa. Čitaoci u petom broju dobijaju na poklon 3D naočare i ilustraciju Vavilonske biblioteke, osmišljenu po Borhesovim uputstvima.

O ovim i drugim temama, kao i o mnogim detaljima koji nisu našli svoje mesto u časopisu govoriće Slobodan Bubnjević, glavni i odgovorni urednik Elemenata, i Ivana Horvat, Tijana Marković i Nikola Zdravković, naučni novinari u redakciji časopisa.