Knjiga „Doktorati u prozi: Ilustrovane priče“ biće predstavljena u Centru za kulturnu dekontaminaciju u četvrtak, 23. februara

Motiv iz ilustracije Aleksandra Savića

U četvrtak 23. februara, u 19 časova, u Maloj sali Centra za kulturnu dekontaminaciju organizuje se promocija novog izdanja Centra za promociju nauke „Doktorati u prozi: Ilustrovane priče“.

Knjiga, koju su napisali Ivan Umeljić i Nikola Zdravković iz Centra za promociju nauke, predstavlja eksperiment u naučnoj komunikaciji. Izdanje čine originalni eseji i ilustracije inspirisani temama 11 doktorata odbranjenih u Srbiji u poslednjih pet godina, kako iz prirodnih, tako i iz društvenih i humanističkih nauka. Pored dvojice autora, u izradi knjige je učestvovalo 11 ilustratora iz pet zemalja, kao i 11 autora doktorata.

Pored dvojice autora, na promociji u četvrtak učestvuju i dr Milena Dragićević-Šešić, rukovoditeljka UNESKO katedre za socijalnu politiku i menadžment i profesor kulturne politike, kulturnog menadžmenta, kulturnih i medijskih studija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, i Tomica Mišljenović, doktorand na Biloškom fakultetu u Beogradu i rukovodilac programa za biologiju u Istraživačkoj stanici Petnica. Moderator razgovora je Luna Đorđević, istraživač u CZKD-u.

„Doktorati u prozi: Ilustrovane priče“ je javni naučni angažman, knjiga čiji je cilj da u javnosi otvori temu ključnog, a verovatno najmanje čitanog naučnog rada u karijeri većine istraživača. Po jednom prošlogodišnjem tematu časopisa Nature, anegdotalan podatak kaže da je prosečan broj čitalaca jednog doktorata 1,6 osoba – i to uključujući i autora.

Međutim, teme na kojima mlad istraživači u Srbiji danas doktoriraju su i te kako inspirativne i značajne za javnost. Doktorati koji su inspirisali eseje i ilustracije u knjizi „Doktorati u prozi: Ilustrovane priče“ bave se najrazličitijim fenomenima, od socijalnih mreža, preko glutena i reforme poreskog sistema, do Parkinsonove bolesti i tipografije.

Istražite više o ovom izdanju.

Istražite više o Doktoratima u prozi u promo video klipu.