На трибини Центра за промоцију науке 7. марта најпознатији српски промотери науке пред бројном публиком говорили о ударима небеских тела

После више занимљивих астрономских догађаја током фебруара и марта, Центар за промоцију науке је 7. марта, у 19 часова, организовао трибину „Чекајући комету“ у Великој сали Студентског културног центра у Београду.

Учесници трибине ЦПН су били астрофизичар Милан М. Ћирковић из Астрономске опсерваторије у Београду, слободни конструктор Воја Антонић, астроном Игор Смолић из Института за физику у Београду, Никола Божић из Истраживачкe станицe „Петница“, Себастиан Аданко из Друштва љубитеља фантастике „Лазар Комарчић” и Драгана Грбић из Института за књижевност и уметност. Трибину је модерисао Слободан Бубњевић из Центра за промоцију науке.

Реч је о још једном догађају из серије Трибина четвртком ЦПН, али је он окупио највише посетилаца до сада. Након што су је најавили бројни београдски медији, трибина је изазвала велико интересовање разнолике публике, која је пуна два сата у препуној сали Студентског културног центра нетремице слушала најпознатије београдске астрономе и промотере науке.

Централна тема трибине био је пролазак комете C/2011 L4која је ових дана у нашим крајевима видљива голим оком. Уз то, учесници трибине су се осврнули на појаву метеора над Русијом од 15. фебруара, као и пролазак астероида DA14 истог тог дана.

На трибини се разговарало и о потенцијалној опасности од удара небеских тела, о могућности заштите наше планете и другим темама у вези са свемиром. Било је речи и о томе на који се начин ове небеске појаве помињу у популарној научно-фантастичној литератури, стрипу, филму, али и у старим хроникама и древним рукописима. Посебна пажња је посвећена разним научним заблудама, сујеверју и страховима који се везују за комете и мала небеска тела.

КОМЕТА C/2011 L4

Претходних недеља били смо сведоци неколико астрономских догађаја који су привукли пажњу, али и изазвали много недоумица, тако да их је потребно детаљније представити. Последњи од њих је пролазак комете коју су астрономи назвали C/2011 L4 (PANSTARRS). Она ће проћи најближе Земљи 5. марта, али и тад ће бити удаљенија од растојања између Сунца и Земље. Процењено је да ће комета достићи сјај довољан за видљивост голим оком, а биће најближа Сунцу 10. марта, после проласка кроз перихел (најмању удаљеност од Сунца).