У петак, 7. октобра, почиње манифестација Београд светлости, а њена оквирна тема су Спектри

Овогодишња манифестација Београд светлости одвија се под оквирном темом ”Спектри”, а на њој ће бити представљена и научно-едукативна путујућа ЦПН изложба Спектри. Отварање изложбе је заказано за петак, 7. октобар, у 19 часова у Великој галерији КЦ Град.

Посетиоци ће имати прилику да виде експонате који приказују скалу таласних дужина од видљиве до невидљиве светлости. Ова изложба је јединствена прилика за тестирање различитих ефеката електромагнетних таласа, а уз то она доноси занимљиве чињенице о светлости.

Нека од питања на које ”Спектри” пружају одговор су: како нам ултраљубичаста светлост помаже да утврдимо исправност новчаница, како инфрацрвена камера снима лица, шта бисмо видели када би светлост садржала само једну боју?

Изложбу, која је централни део програма, пратиће предавања и дебате еминентних домаћих и међународнихх предавача и креативна радионица ”Светлуцање” посвећена најмлађима.

Симпозијум Комплементарни контрасти се одржава у суботу, 8. октобра, од 15 до 18 часова у Великој галерији КЦ град. Симпозијум ће почети предавањем чувеног мексичког дизајнера светлости Густава Авилеса Light – Interior – Exterior and Bob Dylan, а затим ће о тајнама свемира и астрономије говорити истакнута професорка и астрофизичарка Тијана Продановић.

У другом делу симпозијума ”Сјајна српска сцена” биће представљено осам звезда из сфере науке, уметности, архитектуре, биологије, физике и дизајна.

Део програма Београд светлости биће и радионица за децу ”Светлуцање” инспирисана изложбом Спектри. Под вођством демонстратора из Центра за промоцију науке деца и млади ће имати прилику стекну нова знања о светлости, бојама, електромагнетним таласима, како боје настају и како наше очи реагују на различите боје.