Узорци ДНК узети из лондонског Природњачког музеја показују да је новоидентификовани водоземац највероватније највећи на свету

Фото: Wikimedia Commons

Дугачак готово два метра, јужнокинески џиновски саламандер је критично угрожен у дивљини, па научници позивају на нове напоре за очување како би се ова животиња сачувала од изумирања. Сачувани примерак ове врсте налази се у Природњачком музеју у Лондону, и научници који су га проучавали верују да је управо он највећи од три врсте ове животиње које се могу наћи у различитим деловима Кине. Уједно верују и да је реч о највећем живом водоземцу досад.

Професор Семјуел Турви из Лондонског зоолошког друштва каже да је опадање броја кинеских саламандера у свету „катастрофално,“ али да нова студија објављена у журналу Ecology and Evolution даје наду:

„Надамо се да је овај нови увид у њихову разноликост стигао на време да подржи њихово успешно очување, али су потребне хитне мере да се заштити било каква одржива популација џиновских саламандера.“

Мелиса Мар, један од истраживача из лондонског Природњачког музеја, рекла је да „налази студије долазе у време када су потребне хитне интервенције за спас кинеских џиновских саламандeра у дивљини.“

Она и колеге су користили узорке из музеја како би истражили генетску историју кинеског џиновског саламандера, породично стабло толико древно да се животиња сматра „живим фосилом.“ Идеја да је јужнокинески саламандер издвојена врста први пут се појавила 1920, а потом је напуштена.

Џиновски саламандери су некада живели широм централне, источне и јужне Кине. Међутим, последњих деценија повећава се претерана експлоатација, да би се снабдело домаће тржиште луксузне хране: развила се велика пољопривредна индустрија која прети дивљим популацијама криволовом и ширењем заразних болести.