OTKRIĆA

Atlasov let

NASA je iz vazduhoplovne baze Kejp Kanaveral na Floridi lansirala bespilotnu raketu Atlas 5, kako bi se obnovile zalihe na Međunarodnoj svemirskoj stanici

Tekst: R. Ćebić

Posle tri dana odlaganja zbog lošeg vremena i jakih vetrova, NASA je u nedelju u 21:40 po Griniču iz vazduhoplovne baze Kejp Kanaveral na Floridi lansirala bespilotnu raketu Atlas 5 koja nosi dugoočekivani svemirski teretni brod Orbital ATK prema Međunarodnoj svemirskoj stanici (MSS).

Ovim letom SAD su ponovo otvorile jednu od dve linije snabdevanja istraživačke laboratorije vredne 100 milijardi dolara koja kruži oko Zemlje na udaljenosti od 400 kilometara.

Linije snabdevanja bile su duže vreme u prekidu usled jednog ruskog i dva američka neuspešna lansiranja, što je drastično smanjilo zalihe na MSS.

”Zalihe za toalet potrošiće se u februaru”, izjavio je programski direktor Međunarodne svemirske stanice, Kirk Širman.

OTKRIĆA

Svakoga dana se u svetu objavi više hiljada novih otkrića. Koja od njih su zaista bitna? Koja menjaju naučnu paradigmu? I kako razumeti šta se zapravo dešava na naučnim frontovima?

Istražite tekstove iz rubrike OTKRIĆA.

Istražite druge tekstove:

CPN