17. јул 2017.

Жорж Леметр

На данашњи дан 1894. године рођен је Жорж Леметр

Фото: Youtube

Текст: С. Росић

То што је један римокатолички свештеник заслужан за формулисање најважније теорије у историји космологије, показује да без широких видика нема великог напретка. Жорж Леметр, рођен 17. јула 1894. године у Белгији, био је свештеник, доктор физике, математике и астрономије, творац једног од најбриљантнијих модела настанка космоса, па чак и носилац највишег одликовања за учешће у Првом светском рату.

Од његових бројних достигнућа и открића, свакако су најважнија решења Ајнштајнових једначина поља која су описала свемир не као статично пространство, него као универзум који се непрестано шири. Иако су до истог открића независно дошли јш неки физичари и астрономи, његов рад имао је највише одјека, а идеју о космичком јајету из ког је потекло све што нас окружује прихватио је и сам Ајнштајн.

Умро је 20. јуна 1966. године, недуго пошто је сазнао за откриће космичког позадинског зрачења које је било само још један од бројних доказа исправности његове теорије.