6. децембар 2017.

Вода на Марсу?

НАСА је на данашњи дан 2006. године објавила фоотграфије које су указивале на постојање воде на Марсу

Фото: NASA

Текст: В. Радоичић

Као свој последњи допринос Mars Global Surveyor је направио фотографије које је НАСА објавила 6. децембра 2006. године, а које су укзаивале на постојање воде на Марсу. Идеја да се вода налази на Марсу постојала је много пре ере свемирских путовања. На основу раних телескопских посматрања претрпостављало се да су полови беле боје на Марсу индикација да тамо има воде.

Ове опсервације заједно са чињеницом да дан на Марсу траје 24 сата навеле су астронома Вилијама Хершела да изјави како су услови на Марсу слични онима на Земљи. Међутим, већ почетком 20. века већина астронома је сматрала ”црвену планету” знатно хладнијом и исушеном у односу на Земљу.

Нешто касније, почетком овог века, било је више назнака за постојање воде чему је допринео и Surveyor тако што је фотографисао јаруге за које се претпостављало да су доказ кретања течности на површини Марса. Најпознатији од ових канала налази се у Марсовој долини по имену Nanedi Valles