На данашњи дан 1975. године Викинг 2 је кренуо према Марсу

Фото: NASA

Текст: Ј. Мијатовић

Рецензија: Д. Павловић

Мисија Викинг је била један од ранијих програма агенције НАСА, састојала се од две летелице и имала је за циљ да истражује планету Марс и тражи знакове живота ван Земље. Обе летелице су се састојале од орбитера и лендера који су били дизајнирани да снимају слике велике резолуције и да испитују површину и атмосферу црвене планете.

На данашњи дан 1975. године летелица Викинг 2 је лансирана са Флориде. Пут до Марса је трајао 333 дана, након чега је орбитер Викинга 2 почео да прави фотографије површине Марса. Проучавањем нових снимака Марса високе резолуције, научници из Насе су променили место слетања лендера Викинг 2 и убрзо након Викинга 1, у септембру 1976. године, лендер Викинга 2 се спустио на Марс.

Планирано је да мисија орбитера и лендера трају 90 дана након слетања, али су оба дела летелице функционисала и много времена након тога. Лендер се након 1316 дана искључио када су отказале батарије, док је орбитер направио 706 орбита приликом чега је снимио скоро 16.000 фотографија.