На данашњи дан 1970. године Венера 7  је успешно слетела на планету по којој је добила име

Фото: Wikimedia

Текст: В. Радоичић

Совјетски савез је први успешно послао своју летелицу на неку планету. Венера 7 је 15. децембра 1970. године слетела на површину Венере. Током слетања летелица је започевши атмосферска тестирања забележила резултате који су показали да се атмосфера Венера састоји од 97 одсто угљен-диоксида. Неколико недеља касније Венера 7 је пренела још битних информација као што су температура планете која износи око 475 степени целзијуса и атмосферски притисак који је 900 пута већи него на Земљи.

Ова планета, коју је старогрчки песник Хомер називао звездом, једно време је људима деловала као потенцијално настањива. Захваљујући облаку који је прикравао њену тада непознату атмосферу и неким сличностима са нашом планетом, као што су величина и удаљеност од Сунца, навели су научнике да спекулишу о животним условима планете све до тренутка када је совјетска летелица дотакла површину Венере. Тада је дефинитвно потврђено да не постоји ни вода на Венери.