20. јул 2017.

Слетање Викинга I на Марс

На данашњи дан 1976. године на површину Марса слетео је лендер летелице Викинг I

Фото: Wikipedia

Текст: Д. Благић

На данашњи дан 1976. године на површину Марса је успешно слетео лендер свемирске летелице Викинг I. Након што је лансиран августа 1975. године, Викинг I је стигао до Марса јуна 1976. године и започео своју мисију. Иако је совјетска сонда Марс 3 прва летелица која је слетела на Марс, Викинг I је прва чија је мисија била успешна јер је Марс 3 престао да шаље сигнале чим је слетео. Викинг I је била друга свемирска летелица Викинг програма који је спроводила НАСА.

Викинг I је свемирска летелица која се састојала од орбитера и лендера. Лендер се откачио од орбитера ујутру тог дана да би слетео на површину у подне и почео да шаље прве слике површине Марса. Једна од мисија лендера је била да испита да ли постоји ванземаљски живот на планети. Поред сликања и потраге за животом, лендер је испитивао атмосферу и геолошки састав Марса. Викинг I је започео узбудљива истраживања Марса која трају и данас и тиме је пробио лед за будуће мисије насељавања ове планете.