18. јул 2017.

Сазвежђе Жирафа

Жирафа је осамнаесто сазвежђе по величини, али спада у мање сјајна сазвежђа

Фото: Wikipedia

Текст: В. Гломазић

Жирафа је сазвежђе северног неба које је још пре пет векова дефинисао калвинистички свештеник Петар Планције. Латински назив сазвежђа Camelopardalis представља романизацију двеју грчких речи које значе ”жирафа” (kamelos) и леопард (pardalis) што је алузија на издужен изглед констелације и прегршт слабије видљивих звезда у унутрашњости што се пореди са изгледом леопардових шара.

Иако представља осамнаесто сазвежђе по величини, Жирафа има свега четири звезде веће привидне магнитуде од 5. Примера ради, таквих звезда на небу има око 1600, што значи да ово сазвежђе спада у мање сјајна.

У Жирафи се могу пронаћи и многи објекти дубоког неба као што су галаксије, планетарне маглине и звездана јата. Унутар сазвежђа се налази и од Земље најудаљенија знана галаксија MACS0647-JD, на растојању од 13,3 милијарде светлосних година.