30. новембар 2017.

Сазвежђе Лав

Сазвежђе је препознатљиво по астеризму у облику српа

Фото: Stellarium

Текст: Н. Павлов

Једно од старијих сазвежђа које је још Птоломеј у другом веку описао у свом делу јесте Лав. Он припада зодијаку, а налази се између Рака и Девице. Видив је се наших простора, а најлакше се препознаје предњи део лава по астеризму у облику српа односно обрнутог знака питања.

Прва звезда која се примећује је Алфа Лава познатија као Регулус. Сјајнија је од осталих са привидном магнитудом од 1,39. Регулус је уствари систем од четири звезде које ротирају око заједничког центра масе. Бета Лава, Денебола, је друга по сјају, а налази се на супротном крају сазвежђа и означава реп лава.

У другој половини новембра из тачке у сазвежђу Лава извире метеорска киша Леониди који су током историје значајно допринели развоју метеорске астрономије. Године 1833. из радијанта извирало је на хиљаде метеора у минути, а овакав догађај се поново предвиђа тек 2097. године.