На данашњи дан рођен је Милутин Миланковић, а телескоп назван по њему стиже на Видојевицу

На данашњи дан 1879. године рођен је српски полимат Милутин Миланковић. Био је први српски доктор техничких наука, оснивач Катедре за небеску механику на Београдском универзитету и потпредседник САНУ.

Бавио се астрономијом, математиком, климатологијом и геофизиком и популаризацијом науке. У његову част, назван је највећи телескоп у нашој земљи, пречника 1,4 метар, који је почетком маја постављен на планини Видојевица у близини Прокупља.

Творац је до сада најпрецизнијег календара, као и објашњења дуготрајних климатских промена узрокованих астрономским променама положаја Земље у односу на Сунце, што је данас познато под именом „Миланковићеви циклуси“.

Његово капитално дело „Канон осунчавања“ сврстано је међу најзначајнија дела 20. века, а име овог научника носи један планетоид, као и два кратера на Месецу и Марсу.