24. мај 2017.

Никола Коперник

На данашњи дан 1543. године умро је Никола Коперник

Фото: biography.com

Текст: В. Радоичић

Један од највећих умова ренесансе, Никола Коперник, умро је 24. маја 1543. године. Својим делом Dē revolutionibus orbium coelestium (”О кружењу небеских тела”) Коперник је увео идеју хелиоцентричног система, наспрам тада општеприхваћеног геоцентричног система.

Иако се идеја да се Земља и остале планете крећу око Сунца спомиње још код старих Грка, Коперник је тај који ову идеју излаже заједно са математичким прорачунима и идејом да се Земља ротира око своје осе, замерајући се тиме римокатоличкој цркви која ту књигу ставља на Списак забрањених књига.

Оваква промена перспективе назива се Коперниканском револуцијом и представља прекретницу како у астрономији, тако и у науци уопште. Научна револуција, чије је темеље поставио Никола Коперник, завршава се једним од најважнијих дела у историји науке, Principia, које је написао Исак Њутн.