25. септембар 2017.

Mars Observer

На данашњи дан 1992. године НАСА је лансирала орбитер Mars Observer

Фото: Wikipedia

Текст: Д. Благић

Са ваздухопловне базе Кејп Канаверал на Флориди на данашњи дан је 1992. године лансиран орбитер Mars Observer. Опремљен бројним инструментима, имао је задатак да испита површину Црвене планете, њену атмосферу и климу, као и магнетно поље.

Његов улазак у орбиту Марса био је планиран за 24. август 1993. године, али је са њим изгубљен контакт 21. августа те године. НАСА је покушала да поврати комуникацију са својим орбитером, али сваки покушај био је узалудан, па је тако мисија Mars Observer пропала. Каснијом анализом утврђено је да је прекид комуникације узроковао квар на погонском систему.

Иако безуспешна, мисија Mars Observer утицала је на покретање НАСА програма за истраживање Марса (Mars Exploration Program) септембра 1993. године са циљем проналажења воде на Црвеној планета и слања људи на њу.