На данашњи дан 2006. године лансирана је сонда New Horizons

Фото: NASA

Текст: Б. Клобучар

На данашњи дан 2006. године са Кејп Каневерал лансирног центра у Флориди лансирана је сонда New Horizons. Примарни циљ мисије био је облетање и прикупљање информација о тада најдаљој планети у Сунчевом систему – Плутону. У међувремену Плутон је ”изгубио” статус планете и категоризован је од стране Међународне астрономске уније као патаљуста планета.

Након више од девет година, у јануару 2015. године сонда се приближила систему Плутон-Харон тако да је својим системима за мерење могла да пошаље прву слику и фотографију на којој је Плутон био величине тек два пиксела.

Најближи пролазак поред Плутона догодио се 14. јула исте године, када је стигла и прва комплетна мапа ове патуљасте планете заједно са огромном количином података.

Захваљујући New Horizons данас знамо тачне димензије Плутона, имамо његову комплетну мапу, знамо неке информације о структури и појединим молекулима у танкој атмосфери. Након Плутон-Харон система сонда се упутила даље у правцу сазвежђа Стрелац, са циљем истраживања објеката у Кујперовом појасу.