08. МАРТ 2016.

Јупитер

Јупитер је изузетно сјајан гледано са површине земље, а бољим двогледом или телескопом можете видети и његове црвенкасте и жућкасте боје.

Јупитер је највећа планета у Сунчевом систему. Вечерас ће бити видљив одмах након сумрака и биће изнад хоризонта све до пред зору. Јупитер је изузетно сјајан гледано са површине земље, а бољим двогледом или телескопом можете видети и његове карактеристичне црвенкасте и жућкасте боје.

Пета планета од Сунца, Јупитер има масу од скоро хиљадитог дела масе Сунца, што је око 2,5 пута већа маса од свих осталих планета у Сунчевом систему заједно. Састоји се махом од водоника и хелијума, а са Земље се може видети горњи слој његове атмосфере, који карактеришу брзи ветрови и олује. Једна од највећих олуја је такозвана Велика црвена мрља, која је олујни ветар видљив још од 17 века.

Рубрика Дневни телескоп из дана у дан представља кратке астрономске приче. Ова серија се, уз подршку Центра за промоцију науке, оригинално објављује сваког дана у листу Данас уместо укинуте рубрике Хороскоп.