Сазвежђе Једнорога је унето у небеске карте тек почетком 17. века.

Сазвежђе једнорога спада у једно од 88 модерних сазвежђа, иако за њега нису знали стари Грци. Почетком 17. века холандски теолог и астроном Петар Планције је унео ово сазвежђе у карте због појављивања једнорога у Библији.

Због тога што је Једнорог “новије” сазвежђе, не постоји ни једна митологија која је повезана са овом животињом, али Једнорог сам по себи има дугачку историју.

Појављује се у Библији, кинеским предањима, у Етиопском сликарству, средњовековним причама и у религиозној уметности.

Ово бледо сазвежђе лежи на линији небеског екватора. Није га лако видети, а голим оком се може видети само пар његових звезда. Већ са неким аматерским телескопом је могуће лепо уочити Једнорога.

У сазвежђу Једнорога налази се пар јако занимљивих објеката дубоког неба, као што су Розета маглина, Маглина Божићно дрво и пар отворених звезданих јата.