06. април 2017.

Early Bird

На данашњи дан 1965. године лансиран је први комерцијални комуникациони сателит

Текст: Т. Марковић

Intersalt  I, познатији као Early Bird, први је комерцијални комуникациони сателит који је лансиран у свемир у постављен у геосинхрону орбиту. Сателит је лансиран 6. априла 1965. године, а направиле су га компаније Space и Communications Group of Hughes Aircraft Company, садашња Boeing Satellite Systems. Након што је извршено неколико маневара, сателит је досегао свој геосинхрони орбитални положај изнад Атлантског океана и почео је са радом.

Early Bird је помогао у живом преносу падања летелице Gemini 6 у море, децембра 1965. године. Иако је најављено да ће сателит бити активан 18 месеци, он је био у функцији четири године, до јануара 1969. године. Након тога је неколико пута активиран за потребе одређених мисија.

Геосинхрона орбита је орбита око планете Земље, када је орбитални период сателита једнак сидеричком периоду ротације планете Земље, где сидерички или звездани дан представља период ротације Земље у односу на звезде.