На данашњи дан 1625. године рођен је Ђовани Доменико Касини

Фото: Wikimedia

Текст: С. Росић

Име Касини данас је прва асоцијација за Сатурнов орбитер, који нам је приближио лепоте те планете више него иједна сонда до сад. То име добио је по једном од најзначајнијих астронома свих времена, Ђованију Доменику Касинију, који је рођен на данашњи дан 1625. године.

Каријеру је започео у родној Италији, али је до највећих открића дошао у Паризу где је помогао оснивање опсерваторије на чијем је челу био до краја живота. Касини је први измерио географску дужину и израчунао тачну површину Француске. Први је опазио четири Сатурнова сателита Јапет, Реју, Тетис и Диону, које је звао ”Лујевим звездама” по краљу Лују XIV, а први је приметио и један размак између Сатурнових прстенова, који је добио име по њему. Са Робертом Хуком дели заслуге за откриће Велике црвене пеге на Јупитеру.

Као велики заљубљеник у математику и картографију, радио је на стварању топографске мапе Француске 1712. године, када је и умро. Посао су завршили његов син Жак и касније унук Сезар Франсоа Касини де Тури, који су и сами постали угледни астрономи.