2. децембар 2017.

Chang’e 3

На данашњи дан 2013. године лансирана је кинеска свемирска летелица названа по кинеској богињи Месеца Chang’e

Текст: Н. Павлов

Кинеска истраживачка свемирска летелица Chang’e 3, лансирана на данашњи дан 2013. године, са собом је понела први кинески ровер на Месец. Летелица носи име по кинеској богињи Месеца, а ровер Јуту (Yutu) по зецу, њеном љубимцу.

Мисија је један од кључних корака који је Кинеској националној свемирској администрацији омогућио да развија технологију за даље истраживање свемира. Летелица је 13 дана након лансирања била први Месечев посетилац после руске Луне 24 (1978.године), а уједно и прва од свих досадашњих кинеских летелица која се меко спустила на Месечево тло. Циљ мисије састојао се најпре у испитивању топографије и геолошке структуре површине Месеца, али и других астрономских посматрања, од којих су најзначанија у ултраљубичастом делу спектра.

Очекивало се да ће ровер бити оперативан свега 3 месеца, међутим он је потпуно престао са радом тек марта 2015. године.