Вечерас имате прилику да видите Бетелгез чим зађе Сунце на југозападу, па све до поноћи, до њеног заласка

Бетелгез је велика, сјајна и масивна звезда коју је веома лако наћи на небу, посебно у зимским месецима. Налази се у сазвежђу Орион, тачније, означава његово десно раме, и вечерас имате прилику да је видите чим зађе Сунце на југозападу па све до поноћи, до њеног заласка.

Иако је Бетелгез хладнија звезда од нашег Сунца, њен сјај је око 100.000 пута јачи. Тај број може мало да варира због тога што Бетелгез спада у променљиве звезде, тј. оне звезде чија се промена сјаја, која није проузрокована појавама у Земљиној атмосфери, може уочити током кратког временског периода (то у астрономским мерилима означава сате, дане или године).

Бетелгез је црвени суперџин, што представља једну од последњих фаза у животу масивне звезде. Иако са својих 10 милиона година спада у младе звезде, астрономи процењују да ће за око милион година експлодирати у виду супернове.