На данашњи дан 1960. године у свемир су послати пси Белка и Стрелка

Фото: Хочу

Текст: Д. Вујић

Пре тачно 57 година на данашњи дан, у свемир су послати пси Белка и Стрелка. На совјетском свемирском броду Корабл-Спутњик 2, ови пси су провели дан у свемиру, након чега су безбедно слетели на Земљу, што их чини и првим живим бићима која су у томе успела. Циљ њиховог слања у свемир било је тестирање утицаја боравка у свемиру на жива бића, и као резултат омогућено је касније слање људи у космос.

Стрелка је након успешне мисије успела да изроди шест штенаца са својим “колегом” Пушоком који никада није полетео у свемир али је био део бројних тестирања на Земљи. Једно од ових штенаца, под именом Пушинка, ћерка Никите Хрушчова поклонила је Џон Ф. Кенедију 1961. године.

Пушинка је потом са Кенедијевим псом Чарлијем имала још младих и њена линија је позната и данас. Белка и Стрелка су били инспирација за руски анимирани филм “Белка и Стрелка: Звездани пси” из 2010. године.