(RADIO) 4. decembar EMISIJA BR. 35.

U prvoj epizodi treće sezone Radio Galaksije govori se o:

• Aktivnostima iz Centra za promociju nauke
  • Vestima iz nauke
  • Zvezdi KIC 8462852, njenoj neobičnoj promeni sjaja, mogućim objašnjenjima
  • Dajsonovskom SETI-ju, astroinženjerstvu i vanzemaljskim megastrukturama
  • Rubrika: „Jedan pisac, jedna knjiga“ – Dejvid Raup, Izumiranje

Radio Galaksija je naučnopopularna radio-emisija, koja se emituje od 2008. godine, a od 2011. i na sajtu CPN-a. Predlozi, komentari i sugestije su dobrodošli na radiogalaksija@gmail.com.

Autori emisije:

Dr Milan Ćirković je naučni savetnik Astronomske opservatorije u Beogradu i istraživački saradnik Instituta za budućnost čovečanstva pri Filozofskom fakultetu Univerizeta Okford. Milan istražuje u polju astrobiologije, analize rizika i filozofije nauke. Do sada je objavio tri monografije i preko 200 naučnih i stručnih radova, kao i više od 100 naučnopopularnih i novinarskih tekstova, prevodi naučnopopularne knjige, uključujući i naslove Ričarda Fajmena i ser Rodžera Penrouza.

Marija Nikolić je po obrazovanju sociološkinja, a po zanimanju naučna novinarka i producentkinja naučnopopularnih programa. Od ranog detinjstva, pod utiskom BIGZ-ovog Dečijeg sveznanja, krajnje spontano zagovara popularni naučni diskurs pojašnjavanja svakodnevnog životnog iskustva. Uliksova mama, putnica namernica sa izraženim osećajem za biljke i životinje.

Dušan Pavlović studira astrofiziku na Matematičkom fakultetu u Beogradu. Interesuju ga naučno obrazovanje, popularizacija i promocija nauke, te je često u Istraživačkoj stanici Petnica na programu astronomije i u Petničkoj meteorskoj grupi. Dušan ima i drugih naizgled divergentnih interesovanja, ali za njihovo nabrajanje ovde nema mesta.

Snimke emisije možete preslušavati i preuzimati ovde.