(RADIO) 07. oktobar 2016. EMISIJA BR 100.

Čestitamo svim slušaocima Radio Galaksije na 100. epizodi!

Za osam godina koliko Radio Galaksija postoji na raznim mestima i pod pokroviteljstvom različitih ustanova, kroz mnoštvo tema iz brojnih oblasti i kroz mnoštvo interdisciplinarnih tema, pokušali smo da odgovorimo na pitanja: šta nam nauka govori, šta znamo o prirodnim fenomenima, kako ih istražujemo i kako znamo to što znamo o njima.

Pokrili smo mnoštvo otkrića i događaja iz sveta nauke, kako u svetu tako i kod nas, govorili smo o velikom broju pisaca i knjiga a ugostili puno stručnjaka iz raznih oblasti. Na pauzama smo slušali finu muziku.

Za 100. izdanje pripremili Mixcloud nalog sa snimcima svih prethodnih epizoda. A u samoj jubilarnoj epizodi imate priliku da čujete kako je izgledalo snimati Radio Galaksiju. Domaćini Radio Galaksije su se menjali od reditelja Milutina Petrovića, preko kulturnog teroriste Nesima Hrvanovića, Marije Nikolić i Dušana Pavlovića dok je Prof Milan Ćirković opstajao u svim izmenama i dopunama. Nadamo se da će tako ostati i u budućnosi, a radujemo se i budućim članovima redakcije i novim slušaocima.

Do slušanja ostajte zdravo!

Radio Galaksija je naučnopopularna radio-emisija, koja se emituje od 2008. godine, a od 2011. i na sajtu CPN-a. Predlozi, komentari i sugestije su dobrodošli na radiogalaksija@gmail.com.

Autori emisije:

Dr Milan Ćirković je naučni savetnik Astronomske opservatorije u Beogradu i istraživački saradnik Instituta za budućnost čovečanstva pri Filozofskom fakultetu Univerizeta Okford. Milan istražuje u polju astrobiologije, analize rizika i filozofije nauke. Do sada je objavio tri monografije i preko 200 naučnih i stručnih radova, kao i više od 100 naučnopopularnih i novinarskih tekstova, prevodi naučnopopularne knjige, uključujući i naslove Ričarda Fajmena i ser Rodžera Penrouza.

Marija Nikolić je po obrazovanju sociološkinja, a po zanimanju naučna novinarka i producentkinja naučnopopularnih programa. Od ranog detinjstva, pod utiskom BIGZ-ovog Dečijeg sveznanja, krajnje spontano zagovara popularni naučni diskurs pojašnjavanja svakodnevnog životnog iskustva. Uliksova mama, putnica namernica sa izraženim osećajem za biljke i životinje.

Dušan Pavlović studira astrofiziku na Matematičkom fakultetu u Beogradu. Interesuju ga naučno obrazovanje, popularizacija i promocija nauke, te je često u Istraživačkoj stanici Petnica na programu astronomije i u Petničkoj meteorskoj grupi. Dušan ima i drugih naizgled divergentnih interesovanja, ali za njihovo nabrajanje ovde nema mesta.

Snimke emisije možete preslušavati i preuzimati ovde.