(RADIO) 04. januar 2017. EMISIJA BR 49

Konačno smo imali priliku da ugostimo dr Matija Ćuk sa SETI instituta iz Sjedinjenih Američkih Država, naš naučnik koji je nedavno došao do potencijalno revolucioniranog otkrića u planetarnim naukama – da su unutrašnji Saturnovi sateliti stari svega oko 100 miliona godina!

U ovoj epizodi Radio Galaksije, pričali smo sa Matijom o tome kako se kreću i evoluiraju Saturnovi sateliti, koji dinamički efekti imaju uticaja na njihovu evoluciju, zašto je sve to bitno pri istraživanju njihove starosti, kao i kako je tačno došao do svog rezultata. Takođe, pričali smo o tome kako izgleda baviti se planetarnim naukama na SETI institutu i šta je to što njega privlači da se bavi baš ovom oblasti istraživanja. Razgovarali smo i o tome kako izgleda baviti se naukom generalno u SAD.

Pored toga, imaćete priliku da čujete i isečke intervjua sa dr Magdalenom Đorđević, koja je nedavno od Evropskog istraživačkog saveta dobila grant u vrednosti od 1.4 miliona evra za teorijska istraživanja kvark-gluonske plazme.

Jedan pisac u ovoj epizodi bio je Karl Segan (kao najava jedne nove epizode), a jedna knjiga Kosmos. Slušali smo muziku o mesecima.

Radio Galaksija je naučnopopularna radio-emisija, koja se emituje od 2008. godine, a od 2011. i na sajtu CPN-a. Predlozi, komentari i sugestije su dobrodošli na radiogalaksija@gmail.com.

Autori emisije:

Dr Milan Ćirković je naučni savetnik Astronomske opservatorije u Beogradu i istraživački saradnik Instituta za budućnost čovečanstva pri Filozofskom fakultetu Univerizeta Okford. Milan istražuje u polju astrobiologije, analize rizika i filozofije nauke. Do sada je objavio tri monografije i preko 200 naučnih i stručnih radova, kao i više od 100 naučnopopularnih i novinarskih tekstova, prevodi naučnopopularne knjige, uključujući i naslove Ričarda Fajmena i ser Rodžera Penrouza.

Marija Nikolić je po obrazovanju sociološkinja, a po zanimanju naučna novinarka i producentkinja naučnopopularnih programa. Od ranog detinjstva, pod utiskom BIGZ-ovog Dečijeg sveznanja, krajnje spontano zagovara popularni naučni diskurs pojašnjavanja svakodnevnog životnog iskustva. Uliksova mama, putnica namernica sa izraženim osećajem za biljke i životinje.

Dušan Pavlović studira astrofiziku na Matematičkom fakultetu u Beogradu. Interesuju ga naučno obrazovanje, popularizacija i promocija nauke, te je često u Istraživačkoj stanici Petnica na programu astronomije i u Petničkoj meteorskoj grupi. Dušan ima i drugih naizgled divergentnih interesovanja, ali za njihovo nabrajanje ovde nema mesta.

Snimke emisije možete preslušavati i preuzimati ovde.