(RADIO) 13. maj 2016. EMISIJA BR 42.

U 42. jubilarnoj epizodi treće sezone Radio Galaksije gost je Darko Donevski iz Laboratorije za astrofiziku Univerziteta u Marseju. U ovoj epizodi imate priliku da čujete nešto više o radio galaksijama, pre svega onim najudaljenijim, o velikim radio-teleskopima i istoriji radio-astronomije.

• Vesti iz Centra za promociju nauke
  • Vesti iz nauke
  • Rubrika Africa calling: o afričkim nacionalnim parkovima (Akagera Nacionalni park u Ruandi)
  • Šta su radio- galaksije? Kako smo ih otkrili i kako ih istražujemo
  • Istorija radio-astronomije
  • Prašinaste galaksije i istraživanje evolucije galaksija metodama radio-astronimije
  • Veliki radio-teleskopi
  • Rubrika: „Jedan pisac, jedna knjiga“ – Hulio Kortasar Školice
  • Muzika: različiti žanrovi francuske muzike

Radio Galaksija je naučnopopularna radio-emisija, koja se emituje od 2008. godine, a od 2011. i na sajtu CPN-a. Predlozi, komentari i sugestije su dobrodošli na radiogalaksija@gmail.com.

Autori emisije:

Dr Milan Ćirković je naučni savetnik Astronomske opservatorije u Beogradu i istraživački saradnik Instituta za budućnost čovečanstva pri Filozofskom fakultetu Univerizeta Okford. Milan istražuje u polju astrobiologije, analize rizika i filozofije nauke. Do sada je objavio tri monografije i preko 200 naučnih i stručnih radova, kao i više od 100 naučnopopularnih i novinarskih tekstova, prevodi naučnopopularne knjige, uključujući i naslove Ričarda Fajmena i ser Rodžera Penrouza.

Marija Nikolić je po obrazovanju sociološkinja, a po zanimanju naučna novinarka i producentkinja naučnopopularnih programa. Od ranog detinjstva, pod utiskom BIGZ-ovog Dečijeg sveznanja, krajnje spontano zagovara popularni naučni diskurs pojašnjavanja svakodnevnog životnog iskustva. Uliksova mama, putnica namernica sa izraženim osećajem za biljke i životinje.

Dušan Pavlović studira astrofiziku na Matematičkom fakultetu u Beogradu. Interesuju ga naučno obrazovanje, popularizacija i promocija nauke, te je često u Istraživačkoj stanici Petnica na programu astronomije i u Petničkoj meteorskoj grupi. Dušan ima i drugih naizgled divergentnih interesovanja, ali za njihovo nabrajanje ovde nema mesta.

Snimke emisije možete preslušavati i preuzimati ovde.