Energetika

Koji je najbolji način da proizvedemo biogoriva?

Pretvaranje poljoprivrednog otpada u gorivo bi zahtevalo razbijanje postojanih molekula, kao što su lignin i celuloza, koji su osnovni gradivni blokovi biljaka

Eksploatacija neobnovljivih resursa energije sasvim sigurno i izvesno vodi njihovoj konačnoj potrošnji. Ovakva praksa u nekom trenutku može dovesti čovečanstvo u nezavidnu poziciju, te je pitanje korišćenja alternativnih i obnovljivih izvora energije goruća tema u naučnoj zajednici poslednjih godina.

Umesto konvencionalne proizvodnje neekoloških, fosilnih goriva, zašto ne bismo pustili biljke da uskladište sunčevu energiju umesto nas, a onda pretvorili te biljke u gorivo? Biogoriva, poput etanola, koji se pravi od kukuruza, i biodizela, koji se proizvodi iz semenja, već su pronašla svoje mesto na tržištu.

Ipak, korišćenje savršeno dobrih izvora hrane zarad proizvodnje goriva možda i nije najbolji pristup problemu. Jedan od odgovora bi bio korišćenje drugih, manje vitalnih oblika biomase.

Pretvaranje poljoprivrednog i šumskog otpada u gorivo bi pomoglo, ali bi zahtevalo razbijanje postojanih molekula, kao što su lignin i celuloza, koji su osnovni gradivni blokovi biljaka. Hemičari već znaju kako ovo da izvedu, ali postojeći metodi pretenduju da budu preskupi i nedovoljno efikasni da bi parirali ogromnim svetskim potrebama za gorivom.

Istražite druga OTVORENA PITANJA SAVREMENE NAUKE.

GLASAM ZA NAUKU

Uplovi u svemir nedovoljno istraženih naučnih tema. Učestvuj u razotkrivanju. Zatraži odgovor. Svako od deset otvorenih pitanja savremene nauke, po izboru čuvenog naučnog pisca Filipa Bola, predstavlja jednu od naučnih disciplina koje bi mogle da promene svet koji poznajemo. Koje od njih su tebi najzanimljivije?

GLASAJTE ZA NAUČNU TEMU.