Неуронауке

Како мозак мисли?

Неки неурони у мозгу константно генеришу акциони потенцијал, фреквенцијом од 10 до 100 у секунди, други све време ћуте, а онда наједном постану хиперактивни.

Док читате ове речи, ваш мозак узима у разматрање све врсте призора и звукова, док само неколицину поништава. Он вас подсећа на оно што сте до сада научили о облицима и словима, значењима речи, а подсећа вас и на оно што тражите у овом тексту. Ваш мозак доноси одлуке и креира нова сећања. И све време вам помаже да останете опрезни и да стално дишете. А како све то мозгу успева?

Ћелиjе од коjих jе сачињен мозак, познатиjе као неурони, раде наjвећи део посла омогућаваjући вам да мислите, осећате и крећете се. Специфични делови мозга су посвећени виду, слуху, мирису, укусу и додиру. Сви ови делови комуницираjу као чланови оркестра, тако да jе ваше искуство неиспрекидано, богато и комплетно.

Специjалне ћелиjе у посебном делу мозга чуваjу информациjе о томе где се налазите у простору у сваком тренутку. Ваш мозак добиjа информациjе из два различита извора: чула вас обавештаваjу о томе шта се дешава у спољашњем свету, док вам емоциjе говоре о томе шта ти спољашњи догађаjи и услови заправо значе за вас лично.

Ако постоjи jедна ствар коjа вас раздваjа од осталих животиња, то jе ваша способност да мислите. Људи размишљаjу о прошлости, замишљаjу шта jе могло бити, али и планираjу како да наше мисли постану реалност.

Синапса jе мозгов комуникациони центар коjи нам омогућава да памтимо ствари. Неуро научници широм света покушаваjу да разумеjу комуникационе процесе између нервних ћелиjа и одговоре на питање: шта jе то што се покреће када памтимо чињенице, време, места и догађаjе.
Као и други органи у телу, ваш мозак се мења током живота.

Ми смо тек почели да схватамо унутрашњу причу овог импозантног органа. Данас нам напредна биохемиjа и нове технологиjе (као што су функциjа слике магнетне резонанце и интерактивни програми) омогућаваjу да посматрамо мозак и његове активности више него икада до сада.

Истражите друга ОТВОРЕНА ПИТАЊА САВРЕМЕНЕ НАУКЕ.

ГЛАСАМ ЗА НАУКУ

Уплови у свемир недовољно истражених научних тема. Учествуj у разоткривању. Затражи одговор. Свако од десет отворених питања савремене науке, по избору чувеног научног писца Филипа Бола, представља једну од научних дисциплина које би могле да промене свет који познајемо. Које од њих су теби најзанимљивије?

ГЛАСАЈТЕ ЗА НАУЧНУ ТЕМУ.