Неки неурони у мозгу константно генеришу акциони потенцијал, фреквенцијом од 10 до 100 у секунди, други све време ћуте, а онда наједном постану хиперактивни.

Док читате ове речи, ваш мозак узима у разматрање све врсте призора и звукова, док само неколицину поништава. Он вас подсећа на оно што сте до сада научили о облицима и словима, значењима речи, а подсећа вас и на оно што тражите у овом тексту. Ваш мозак доноси одлуке и креира нова сећања. И све време вам помаже да останете опрезни и да стално дишете. А како све то мозгу успева?

Ћелиjе од коjих jе сачињен мозак, познатиjе као неурони, раде наjвећи део посла омогућаваjући вам да мислите, осећате и крећете се. Специфични делови мозга су посвећени виду, слуху, мирису, укусу и додиру. Сви ови делови комуницираjу као чланови оркестра, тако да jе ваше искуство неиспрекидано, богато и комплетно.

Специjалне ћелиjе у посебном делу мозга чуваjу информациjе о томе где се налазите у простору у сваком тренутку. Ваш мозак добиjа информациjе из два различита извора: чула вас обавештаваjу о томе шта се дешава у спољашњем свету, док вам емоциjе говоре о томе шта ти спољашњи догађаjи и услови заправо значе за вас лично.

Ако постоjи jедна ствар коjа вас раздваjа од осталих животиња, то jе ваша способност да мислите. Људи размишљаjу о прошлости, замишљаjу шта jе могло бити, али и планираjу како да наше мисли постану реалност.

Синапса jе мозгов комуникациони центар коjи нам омогућава да памтимо ствари. Неуро научници широм света покушаваjу да разумеjу комуникационе процесе између нервних ћелиjа и одговоре на питање: шта jе то што се покреће када памтимо чињенице, време, места и догађаjе.
Као и други органи у телу, ваш мозак се мења током живота.

Ми смо тек почели да схватамо унутрашњу причу овог импозантног органа. Данас нам напредна биохемиjа и нове технологиjе (као што су функциjа слике магнетне резонанце и интерактивни програми) омогућаваjу да посматрамо мозак и његове активности више него икада до сада.

Истражите друга ОТВОРЕНА ПИТАЊА САВРЕМЕНЕ НАУКЕ.

Језик Чарлса Дарвина